Connect with us

DEZVĂLUIRI LOCALE

Fals intelectual! Schimbare de destinație pentru banii donați Spitalului Covid Târgu Cărbunești

Postat acum

on

Anul trecut, consilierii din Bustuchin au aprobat o donație în valoare de 6800 de lei pentru un sistem de supraveghere video a bolnavilor de Covid, pentru Spitalul Târgu Cărbunești. La două luni după donația făcută cu bună credință, consilierii au fost felicitați în ședința de CL Bustuchin de către primarul Ion Ciocea, asta pentru că sistemul astfel cumpărat s-ar fi implementat cu succes la Spitalul Suport Covid și va salva vieți. În fapt, cu banii nu s-a cumpărat nimic, aleșii aflând adevărul la un an și jumătate după, și culmea, imediat după ce a avut loc tragedia cu lipsa oxigenului de la unitatea medicală, în cauză fiind în desfășurare o anchetă penală.

La un an și jumătate după aprobarea hotărârii, în mod surprinzător, primarul Ciocea inițiază un proiect de hotărâre, pentru ședința extraordinară a CL Bustuchin din 3 noiembrie 2021, privind schimbarea destinației banilor aprobați (!!!) în 2020.

Pentru a putea iniția proiectul, primarul pune la baza actului un raport de specialitate care are însă modificată data adoptării hotărârii din 5.04.2020, în 5.04.2021. În speță aici este vorba despre fals intelectual,un risc pe care nu se înțelege de ce edilul și-l asumă. De altfel, primarul a absentat de la ședința de la începutul lunii dar se aștepta, cu siguranță, că toți consilierii sa aprobe altă destinație pentru banii pusi la păstrare de spital.

Practic, în loc de sistemul video inexistent trebuia cumpărat, acum, un xerox. Consilierii din Bustuchin, nu sunt însă de acord, unul dintre aleși fiind chiar foarte revoltat că banii nu s-au folosit la momentul potrivit deși s-au primit felicitări.

Ciocea a declarat public, după ce hotărârea nu a trecut, că nu vede nimic greșit în demersul său dar i-a felicitat (??) pe consilieri că nu i-au votat proiectul. Acesta nu a menționat nimic însă despre schimbarea datei din referat sau dacă a făcut vreun serviciu conducerii spitalului din Târgu Cărbunești, unitate anchetată de procurori, în urma celor cinci decese cauzate lipsei de oxigen.

Dacă acest sistem exista, poate că aceste vieți ar fi fost salvate. Trebuie remarcat că neutilizarea donației a fost ,, sesizată” de conducerea unității medicale după incidentul de la spital și abia după ce ancheta penală a procurorilor din Bănie a fost deschisă.

Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DEZVĂLUIRI LOCALE

CS: Revocare cu preaviz pentru Burlan și Negru!

Postat acum

on

De către

Consiliul de Supraveghere a stabilit astăzi, în ședința care s-a finalizat în urmă cu scurt timp, ca mandatele lui Daniel Burlan de la PNL și a lui Marius Negru de la PSD din Directoratul CEO să nu mai fie reînnoite cu începere din februarie, luna când ambilor le expirau mandatele.

Practic, ambii vor rămâne pe funcție doar până la expirarea mandatelor, această perioadă fiind considerată drept una de preaviz, susțin surse din companie.

Continuă să citeşti

DEZVĂLUIRI LOCALE

EXCLUSIV! Aproximativ 100 de camioane de piatră pentru drumurile din Cariera Jilț Sud au dispărut, în câteva luni!

Postat acum

on

De către

Demisii, demiteri, anchete, transportul persoanelor, în toate carierele miniere, suspendat, numiri controversate și dispute politice. Asta s-a întâmplat, timp de o săptămână de la tragicul accident de la Jilț Sud, în care trei angajați ai Complexului Energetic Oltenia și-au pierdut viața și alți zece au fost răniți. În schimb, drumurile în cariera de lignit arată la fel. Ba mai mult, tabloul e incomplet, în contextul în care despre punctul de referință de la care trebuia demarată orice anchetă penală sau administrativă, niciun cuvânt: piatra care trebuia folosită la infrastructura drumurilor din carieră, nu există!

CE Oltenia a finalizat, pe 8 aprilie, anul trecut, procedura privind achiziționarea de piatra de carieră şi concasată, sort 40 – 63 mm, necesară pentru asigurarea infrastructurii drumurilor tehnologice în carierele de lignit, aliniamente de benzi transportoare, precum şi pentru amenajarea platformelor de revizie la utilajele de mare capacitate. Pentru șapte loturi ale procedurii, printre care și Jilț Sud, a fost declarată câștigătoare firma Anto Lara Construct SRL din Baia de Aramă. Valoarea totală a contractului a fost de 760.485 de lei, iar societatea se oblige, spre exemplu, să aducă la Cariera Jilț Sud 2.450 de tone de piatră.

Omul de afaceri Arinel Martinescu, reprezentantul firmei Anto Lara Construct SRL a declarat pentru GorjExpress că întreaga cantitate contractată a fost transportată în depozitul carierei, până în luna septembrie a anului trecut.

”Piatra a fost dusă la toate carierele, conform contractului. O perioadă doar am stagnat pentru că nu puteau ei cântări. Recepția s-a făcut potrivit intrărilor de la cântarul lor, nu de la al meu. Erau diferențe de o sută, o sută și ceva de kg, asta și din consumul de carburant, adică mașina era mai ușoară față de cum pleca de la mine, așa că în documente se trecea cantitatea care ajungea la beneficiar, cum era și normal. La toate carierele piatra s-a dus în depozite, mai departe era treaba lor. Aveau utilaje, bănuiesc, cu care puteau să o pună acolo unde era nevoie. Am băgat și eu într-o carieră în zona Rovinari, până lângă excavator, pentru că nu aveau amenajat la depozit, și am împotmolit mașinile, abia le-am scos cu buldoexcavatoarele de acolo și n-am mai fost de acord ulterior, de aceea vă spun că am lăsat-o în depozite. Pe un trucker intră 30 și de tone cele mari, balenele așa cum le zicem noi, și celelalte, 24 sau 27 de tone, așa au mers. Există avize și confirmări, iar la fiecare recepție, la fiecare punct de lucru s-a făcut un centralizator, cu numărul mașinii și cantitatea. Eu am cărat până prin septembrie, pentru că am prelungit contractul cu 30 de zile. Nu m-am încadrat în termenul inițial și am plătit și penalități”, a precizat Martinescu.

Culmea este că, la Jilț Sud, depozitul de piatră este gol și, e cât se poate de evident că, cele 2.450 de tone nu se regăsesc nici pe drumurile tehnologice din carieră. Adică, mai clar, piatra din cele aproximativ 100 de camioane cu care a fost cărată a dispărut complet.

De altfel, la exact o săptămână de la ziua fatidică de marți, 17 ianuarie, drumurile în Cariera Jilț Sud arată infernal, mocirla depășind o jumătate de metro. Practic, timp de 7 zile, cu toate că mai multe echipe de control și anchetatori au mers în carieră, nu s-a luat nicio măsură.

Claudiu Matei

Continuă să citeşti

DEZVĂLUIRI LOCALE

Ministrul Energiei a cerut schimbarea din funcție a lui Burlan și a responsabililor de achiziții publice și de protecția muncii

Postat acum

on

De către

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a cerut mai multe demisii luni dimineață, după ce a anunțat că a fost finalizat raportul corpului de control privind accidentul mortal de la cariera Jilț Sud. „Solicit în acest moment eliberarea din funcție al lui Daniel Burlan”, a transmis Popescu. De asemenea, Ministrul Energiei a cerut și demisia lui Marius Negru, un alt membru al directoratului CE Oltenia.

Continuă să citeşti
Publicitate

Abonează-te

CURS VALUTAR