Connect with us

DEZVĂLUIRI LOCALE

EXCLUSIV! Aproximativ 100 de camioane de piatră pentru drumurile din Cariera Jilț Sud au dispărut, în câteva luni!

Postat acum

on

Demisii, demiteri, anchete, transportul persoanelor, în toate carierele miniere, suspendat, numiri controversate și dispute politice. Asta s-a întâmplat, timp de o săptămână de la tragicul accident de la Jilț Sud, în care trei angajați ai Complexului Energetic Oltenia și-au pierdut viața și alți zece au fost răniți. În schimb, drumurile în cariera de lignit arată la fel. Ba mai mult, tabloul e incomplet, în contextul în care despre punctul de referință de la care trebuia demarată orice anchetă penală sau administrativă, niciun cuvânt: piatra care trebuia folosită la infrastructura drumurilor din carieră, nu există!

CE Oltenia a finalizat, pe 8 aprilie, anul trecut, procedura privind achiziționarea de piatra de carieră şi concasată, sort 40 – 63 mm, necesară pentru asigurarea infrastructurii drumurilor tehnologice în carierele de lignit, aliniamente de benzi transportoare, precum şi pentru amenajarea platformelor de revizie la utilajele de mare capacitate. Pentru șapte loturi ale procedurii, printre care și Jilț Sud, a fost declarată câștigătoare firma Anto Lara Construct SRL din Baia de Aramă. Valoarea totală a contractului a fost de 760.485 de lei, iar societatea se oblige, spre exemplu, să aducă la Cariera Jilț Sud 2.450 de tone de piatră.

Omul de afaceri Arinel Martinescu, reprezentantul firmei Anto Lara Construct SRL a declarat pentru GorjExpress că întreaga cantitate contractată a fost transportată în depozitul carierei, până în luna septembrie a anului trecut.

”Piatra a fost dusă la toate carierele, conform contractului. O perioadă doar am stagnat pentru că nu puteau ei cântări. Recepția s-a făcut potrivit intrărilor de la cântarul lor, nu de la al meu. Erau diferențe de o sută, o sută și ceva de kg, asta și din consumul de carburant, adică mașina era mai ușoară față de cum pleca de la mine, așa că în documente se trecea cantitatea care ajungea la beneficiar, cum era și normal. La toate carierele piatra s-a dus în depozite, mai departe era treaba lor. Aveau utilaje, bănuiesc, cu care puteau să o pună acolo unde era nevoie. Am băgat și eu într-o carieră în zona Rovinari, până lângă excavator, pentru că nu aveau amenajat la depozit, și am împotmolit mașinile, abia le-am scos cu buldoexcavatoarele de acolo și n-am mai fost de acord ulterior, de aceea vă spun că am lăsat-o în depozite. Pe un trucker intră 30 și de tone cele mari, balenele așa cum le zicem noi, și celelalte, 24 sau 27 de tone, așa au mers. Există avize și confirmări, iar la fiecare recepție, la fiecare punct de lucru s-a făcut un centralizator, cu numărul mașinii și cantitatea. Eu am cărat până prin septembrie, pentru că am prelungit contractul cu 30 de zile. Nu m-am încadrat în termenul inițial și am plătit și penalități”, a precizat Martinescu.

Culmea este că, la Jilț Sud, depozitul de piatră este gol și, e cât se poate de evident că, cele 2.450 de tone nu se regăsesc nici pe drumurile tehnologice din carieră. Adică, mai clar, piatra din cele aproximativ 100 de camioane cu care a fost cărată a dispărut complet.

De altfel, la exact o săptămână de la ziua fatidică de marți, 17 ianuarie, drumurile în Cariera Jilț Sud arată infernal, mocirla depășind o jumătate de metro. Practic, timp de 7 zile, cu toate că mai multe echipe de control și anchetatori au mers în carieră, nu s-a luat nicio măsură.

Claudiu Matei

Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DEZVĂLUIRI LOCALE

CS: Revocare cu preaviz pentru Burlan și Negru!

Postat acum

on

De către

Consiliul de Supraveghere a stabilit astăzi, în ședința care s-a finalizat în urmă cu scurt timp, ca mandatele lui Daniel Burlan de la PNL și a lui Marius Negru de la PSD din Directoratul CEO să nu mai fie reînnoite cu începere din februarie, luna când ambilor le expirau mandatele.

Practic, ambii vor rămâne pe funcție doar până la expirarea mandatelor, această perioadă fiind considerată drept una de preaviz, susțin surse din companie.

Continuă să citeşti

DEZVĂLUIRI LOCALE

Ministrul Energiei a cerut schimbarea din funcție a lui Burlan și a responsabililor de achiziții publice și de protecția muncii

Postat acum

on

De către

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a cerut mai multe demisii luni dimineață, după ce a anunțat că a fost finalizat raportul corpului de control privind accidentul mortal de la cariera Jilț Sud. „Solicit în acest moment eliberarea din funcție al lui Daniel Burlan”, a transmis Popescu. De asemenea, Ministrul Energiei a cerut și demisia lui Marius Negru, un alt membru al directoratului CE Oltenia.

Continuă să citeşti

DEZVĂLUIRI LOCALE

Video: Trufelea, nou membru al Directoratului CEO, în control la cariere

Postat acum

on

De către

Cosmin Trufelea, numit recent în Directoratul CE Oltenia, se află într-un control neanunțat, acum, la Cariera Jilț Sud.

Acesta a verificat, în cursul zilei de ieri, și unitățile miniere de la Pinoasa și Tismana, iar astăzi a luat la picior Jilțurile, carierele surori, la Sud înregistrîndu-se de altfel tragedia cu cei trei mineri decedați.

Trufelea a verificat astfel de la procesul de producție la transport intern. S-au verificat condițiile de muncă, starea utilajelor și s-a discutat cu salariații.

Demersul membrului Directoratului este unul normal, și ar trebui să facă parte din fisa postului oricărei persoane care face parte din acest organism. Foștii membri ai Directoratului, schimbați recent, nu au realizat nicio astfel de deplasare în timpul mandatului lor.

Continuă să citeşti
Publicitate

Abonează-te

CURS VALUTAR